Wat we doen

Kunst is immers voor iedereen Bel onsApp ons

Innovatieve componenten

Stichting Kunstbus brengt kunst- en cultuuractiviteiten op locatie. Op een geheel vernieuwende manier, vanuit sociale verbindingen. Wij zetten kunst in voor mens en maatschappij. Daar waar bezuinigingen het grootst zijn: in de zorg, het onderwijs en bij kwetsbare mensen. Daarnaast zijn wij er ook voor bedrijven en particulieren. Kunst is immers van iedereen is ons motto. Samen met onze kunstenaars ga je aan de slag. Deze kunstenaars zijn allen bekwaam, enthousiast en ervaren.

Kunst & Cultuur op locatie

Vanuit een oude Volkswagen bus verzorgen we verschillende kunst- en cultuurprogramma’s. We werken met kant-en-klare activiteiten. Maar ook met activiteiten en workshops op maat. Samen aan de slag. Op jouw locatie.

Scholen & BSO

Speciaal voor scholen en BSO hebben wij het project “SOS – Juf is ziek” ontwikkeld. Mocht er een docent ziek zijn, dan kunnen we deze tijd invullen met onze kunstenaars. Vanuit de vakken Kunst(geschiedenis), Erfgoed en/of Ambacht nemen wij de groep over. Zo ontlasten we de andere collega-docenten. Bovendien worden ook de ouders/verzorgers van de leerlingen ontlast.

Zorg & Verpleging

Voor de Zorg en Verpleging is “Meer Kleur door Kunst als medicijn” opgezet. Tijdens deze workshop gaan we Kunst beoefenen, bewonderen, beleven en ervaren. Speciaal om deze mensen zelfvertrouwen, plezier en het “ik doe er nog toe” gevoel mee te geven. Niet het resultaat zal centraal staan, maar de weg ernaar toe. Bovendien worden er waardevolle verbindingen gelegd.

Bedrijven & particulieren

Heb je iets te vieren? Een uitje of gewoon, omdat het kan? Ook dan kun je ons uiteraard bellen of appen. We bieden verschillende creatieve workshops voor zowel bedrijven als particulieren. Jong en oud. Denk daarbij aan afdelingsuitjes, jaarafsluitingen, vrijgezellenfeestjes, personeelsfeestjes, kinderfeestjes enz.

Maatwerk voor iedereen

Naast alle activiteiten en workshops, bieden we ook hulp bij het ontwikkelen van projecten. We ondersteunen docenten en zorgpersoneel door het geven van lessen en lezingen. Zowel op scholen als bij stichtingen. Dat alles ter ondersteuning van de deskundigheidsbevordering op het gebied van kunst en cultuur. We maken activiteiten op maat, die passen binnen budgetten en thema’s van alle betrokkenen.

Meedoen & Duurzaamheid

Meedoen met onze projecten en activiteiten zal een gevoel, een indruk, een herinnering met meer kleur opleveren.

Activiteiten duren ongeveer anderhalf uur. Uiteraard kan dit in overleg aangepast worden. De activiteiten zijn om: deel te nemen, te ontdekken, te begrijpen, te ontmoeten, te delen en om sociale vaardigheden te ondersteunen.

In onze bus werken we met materialen van lokale ondernemers. Via stichting “De Uitdaging” zijn wij verbonden met deze waanzinnige ondernemers. Zo kunnen we ook mensen bewust maken van duurzaamheid en de omgang met materialen.

Van overgebleven resthout maken wij een “schilderij” of “handletteren” er een gedicht op. Seizoensgebonden kleding uit de modewinkel gebruiken we voor “hip voor nop” of “lapjeskunst. Van het overgebleven fruit van de marktman worden “maskers” voor handen of gezicht gemaakt. Of we boetseren er “vieze beestjes” van, die we weer terugzetten in het gras langs de waterkant. Zo kan de natuur ze weer opeten.